مقالات مفید تاسیساتی و فنی استاد کار کرج

رفع گرفتگی لوله های فاضلاب و از بین بردن بوی بد

رفع گرفتگی لوله های فاضلاب و از بین بردن بوی بد

آیا لوله های فاضلاب در حمام ، آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی منزل شما دچار گرفتگی شدند اصلا ناراحت نباشید در این مقاله روش های خانگی و آسان باز کردن گرفتگی لوله های فاضلاب توضیح داده میشود و برای همیشه از شر گرفتگی و بوی بد فاضلاب خلاص میشوید با ما همراه باشید.

همه خانواده ها به تمیز نگه داشتن سینک های آشپزخانه،محیط حمام و یا سرویس بهداشتی اهمیت می دهند. سینک های ظرفشویی پر استفاده ترین وسیله در خانه هست و سریعتر از جاهای دیگر در معرض آلودگی و گرفتگی قرار می گیرد. به عنوان مثال، سینک های آشپزخانه پر از قابلمه، تابه، فنجان و کارد و چنگال با ته مانده مواد غذایی است که نیاز به تمیز کردن روزانه دارند و یا هر یک از اعضای خانواده برای شستن صورت و دست ها، اصلاح و مسواک زدن از روشویی سرویس بهداشتی استفاده می کنند.

بنابراین انتظار می رود که هر از چند گاهی گرفتگی لوله های فاضلاب پیش آید.گرفتگی لوله های فاضلاب در خانه منجر به جمع شدن فاضلاب و بوی بد می شود، اما رفع آن کار سختی نیست.

 

رفع گرفتگی لوله های فاضلاب

مواد طبیعی برای رفع گرفتگی و بوی بد فاضلاب

به دلایل زیست محیطی و ایمنی،بسیاری از مردم ترجیح می دهند قبل از استفاده از مواد شیمیایی سنگین، گرفتگی لوله های فاضلاب را با مواد طبیعی تمیز کنند. در ادامه روش استفاده از محلول جوش شیرین و آب و سرکه توضیح داده میشود.

حتما مطالعه کنید
باز کردن لوله فاضلاب با اسید

حداقل 1 فنجان جوش شیرین را در لوله فاضلاب مسدود شده بریزید.

سپس حدود دو فنجان آب جوش را در لوله فاضلاب بریزید و چند دقیقه صبر کنید.

یک فنجان دیگر جوش شیرین اضافه کنید و بلافاصله یک فنجان سرکه سفید خالص بریزید.

پس از انجام این کار شما متوجه تشکیل حباب ها در ابتدای لوله فاضلاب خواهید شد و صدای خش خش از لوله تخلیه می شنوید.

پس از ناپدید شدن حباب ها، دو فنجان دیگر آب جوش درون لوله فاضلاب بریزید.

توصیه می کنیم برای جلوگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب ماهی یک بار از این محلول استفاده کنید.

محلول های شیمیایی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب

محصولات شیمیایی مختلفی برای انجام این کار تولید شده اند.این مواد شیمیایی حاوی مواد ویژه ای هستند که برای از بین بردن میکروب هایی که باعث ایجاد بوی نامطبوع از لوله فاضلاب مسدود شده می شوند،تولید شده اند.

پیروی از دستورالعمل های ذکر شده روی محصول هنگام استفاده از آنها،نه تنها به دلایل بهداشتی و ایمنی، بلکه به دلیل اینکه انواع مختلف گرفتگی لوله های فاضلاب نیاز به راه حل های متفاوتی دارند. ضروری می باشد .برای مثال رفع انسداد آب در سینک آشپزخانه با گرفتگی لوله فاضلاب در حمام که آب هنوز به آرامی از آن تخلیه می شود، متفاوت  می باشد.

استفاده از محلول های شیمیایی لوله بازکنی

چگونه بوی نامطبوع ناشی از گرفتگی فاضلاب را از بین ببریم

بوی بد یکی از عوارض انسداد است. در بیشتر موارد، انسداد لوله فاضلاب زمانی اتفاق می افتد که رسوبات و چربی ها به دیواره لوله های فاضلاب چسبیده اند. پس از مدتی، این مواد پوسیده می شوند و باعث رشد باکتریها و بوی بد در فاضلاب میشوند.

حتما مطالعه کنید
روش های حرفه ای خارج کردن وسایل قیمتی از درون چاه فاضلاب

تمیز کردن مکرر سینک های آشپزخانه و حمام باعث از بین رفتن رسوبات باقیمانده در لوله های فاضلاب میشود. همچنین استفاده از یک روش طبیعی خانگی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی مانند محلول جوش شیرین و سرکه به صورت هفتگی عادت خوبی است برای از بین بردن رسوبات چربی، کثیفی و بوی نامطبوع  در محیط زندگی و یا محل کار

 

بوی نامطبوع ناشی از گرفتگی فاضلاب

 

روش های خوب دفع زباله بوی نامطبوع و احتمال گرفتگی لوله های فاضلاب را در آینده کاهش می دهد:

 آشپزخانه: توصیه می کنیم به جای سینک ظرفشویی از سطل زباله برای دور ریختن ضایعات غذا، روغن آشپزی باقی مانده و هر نوع محصول کاغذی استفاده کنید.

 حمام: ترجیحاً از درپوش برای کفشور حمام استفاده شود تا از انسداد ناشی از مو و رسوبات دیگر بدن جلوگیری شود.

توالت:حتما هنگام استفاده از سرویس بهداشتی مراقب باشید صابون ، خمیر دندان و یا مسواک ، دستمال کاغذی وارد لوله فاضلاب نشود.

استفاده از روش های حرفه ای لوله بازکنی 

تا اینجا برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب راهکارهای خانگی پیشنهاد شد ولی اگر گرفتگی لوله فاضلاب بسیار سخت باشد دیگر از دست شما کاری بر نمی آید و باید با شرکتهای حرفه ای لوله بازکنی تماس بگیرید تا مشکل شما را حل کنند همه شرکتهای لوله بازکنی برای باز کردن گرفتگی لوله های فاضلاب از فنر دستی ، فنر برقی و یا دستگاه تراکم هوا برای گرفتگی های سخت استفاده می کنند و به صورت تضمینی این خدمات را ارائه می دهند.

سخن آخر

اگر در هر صورت با انجام راهکارهای خانگی و یا استفاده از محلول های شیمیایی نتوانستید گرفتگی لوله فاضلاب و بوی بد ناشی از آن را از بین ببرید حتما با سرویسکاران لوله بازکنی استاد کار تماس بگیرید تا با ارسال کارشناسان فنی و مجرب در اولین فرصت مشکل شما حل شود و روال زندگی شما به حالت عادی برگردد.

حتما مطالعه کنید
كول گذاری چاه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button