مقالات مفید تاسیساتی و فنی استاد کار کرج

نصب توالت فرنگی و معایب نصب آن در حمام

نصب توالت فرنگی و معایب نصب آن در حمام

ما ایرانی ها بر اساس سنت و دین خود برای استفاده از سرویس بهداشتی از توالت ایرانی استفاده كرده و می كنیم .اما به مرور زمان و با وارد شدن فرهنگ هایی از غرب استفاده از توالت فرنگی نیز وارد فرهنگ ما شد و روز به روز استفاده از این وسیله در حال افزایش است.اما باید در نظر داشت كه استفاده از توالت ایرانی برای افراد مسن ، كسانی كه مشكلات مفصلی و زانو دارند و یا افرادی كه ستون فقرات آنها دچار مشكل شده است و بسیاری از افراد دیگر، بسیار سخت و یا غیر ممكن است لذا این افراد حتما باید از توالت فرنگی استفاده كنند.

 

نحوه نصب توالت فرنگی

انواع و اقسام توالت فرنگی

توالت فرنگی انواع و اقسام مختلفی دارد كه با توجه به محل نصب و فضایی كه در اختیار داریم می توانیم نوع مناسب را برای منزل خود انتخاب كنیم.

1- توالت فرنگی دو تكه : در این نوع  ، مخزن آب توالت جدا از بدنه اصلی آن می باشد كه نصب این نوع جای بیشتری را در ارتفاع  اشغال می كند.

2–توالت فرنگی یك تكه : متداول ترین و پر مصرف ترین نوع آن می باشد .

حتما مطالعه کنید
نکاتی درمورد دستگاه فاضلاب بازکن و فواید استفاده از آن

3- توالت فرنگی تو كار: مخزن آب این نوع درون دیوار می باشد و توالت روی دیوار پیچ می شود لذا زیر آن خالی است و به راحتی می توان زیر آن را تمیز كرد. همچنین جای كمتری هم اشغال می كند.اما باید توجه داشت كه برای نصب این نوع ،باید در هنگام ساختن حمام و كاشی كاری زیر سازی های آن انجام شود.

4- توالت فرنگی سیار : این نوع معمولا از جنس پلاستیك و تا شو بوده و برای استفاده روی توالت ایرانی مناسب می باشد.

 

سایز و اندازه استاندارد توالت فرنگی یك تكه

این نوع توالت فرنگی ها معمولا طولی بین 53 تا 78 سانتی متر و عرض یا پهنای آن حداكثر حدود 50 سانتی متر می باشد.ارتفاع این نوع از توالت فرنگی بین 35 تا 40 سانتی متر است.

سایز و ابعاد استاندارد توالت فرنگی دو تكه

تفاوت اندازه توالت فرنگی دو تكه و یك تكه در ارتفاع مخزن آن ها می باشد كه در توالت فرنگی دو تكه به دلیل جدا بودن مخزن ، ارتفاع آن بیشتر است ولی ما بقی ابعاد (پهنا و طول ) مانند هم می باشند.

چگونه توالت فرنگی را نصب كنیم

قبل  از خرید و نصب توالت فرنگی باید به موارد زیر توجه داشته باشیم:

1- اگر به دلیل قدیمی ساز بودن منزل شما و یا هر دلیل دیگری جایی برای نصب توالت فرنگی در نظر گرفته نشده ،ابتدا باید محل نصب را معلوم كنید مناسب ترین مكان ،سرویس بهداشتی می باشد .

اگر شما توالت بزرگی دارید به طوری كه نصب توالت فرنگی مزاحمتی برای استفاده از توالت ایرانی ایجاد نمی كند بهترین مكان است ، در غیر این صورت باید از حمام استفاده نمایید.اما ما ابتدا باید لوله كشی فاضلاب را انجام دهیم برای این كار حداقل قطر لوله باید نمره 10 باشد .البته  كه بهتر است برای این كار از یك استاد تاسیسات و لوله كش استفاده شود .لوله فاضلاب كف باید از دیوار پشت حد اقل 30 سانت فاصله (25 سانت از آكس لوله) ، و از دیوار كناری حد اقل 45 سانت فاصله داشته باشد. برای پر كردن مخزن توالت فرنگی ، و شیر مخلوط جهت شستشو و طهارت نیز باید لوكش مربوطه انجام شود.

حتما مطالعه کنید
روش های باز کردن لوله یخ زده

2- اگر در منزل شما برای نصب توالت فرنگی كارهای زیر سازی انجام گرفته باشد. كار شما خیلی راحت تر خواهد شد ، شما در ابتدا برای تهیه توالت فرنگی باید حتما به كوچكی و بزرگی محل نصب (سرویس بهداشتی و یا حمام ) توجه كنید یعنی اگر جای شما محدود  است توالت فرنگی با ابعاد كوچكتر را انتخاب كنید.

هم چنین حتما فاصله وسط لوله فاضلاب تا دیوار پشت و فاصله لوله فاضلاب تا دیوار كناری را اندازه بگیرید و این اندازه ها را به فروشنده نشان بدهید تا مورد مناسب را به شما معرفی كند.و توالتی را تهیه كنید كه در هنگام نصب به دیوار پشتی و یا دیوار كناری گیر نكند. در این صورت است كه شما هنگام نصب دچار مشكل نخواهید شد.

معایب نصب توالت فرنگی در حمام

اگر شما بتوانید توالت فرنگی خود را در سرویس بهداشتی نصب كنید خیلی بهتر است چرا كه نصب توالت فرنگی در حمام مشكلاتی مانند موارد زیر را دارد:

1- شما نمی توانید هم زمان از توالت فرنگی و حمام استفاده كنید.

2- به خاطرنزدیكی دوش و توالت فرنگی ،همیشه خیس شده و پر از لك می باشد.

3- دوش گرفتن به خاطر محدود شدن فضا سخت خواهد شد.

4- بوی نا مطلوب در فضا تا حدی وجود خواهد داست.

 

معایب نصب توالت فرنگی در حمام

نصب بو گیر قبل از نصب توالت فرنگی

بوگیر یك قطعه پلاستیكی است كه یك واشر بزرگ دارد كه معمولا به یك لوله وصل است ، شما ابتدا باید این بوگیر را در داخل لوله فاضلاب قرار دهید.

نكته: اگر شما فاصله وسط  لوله فاضلاب تا دیوار پشت و یا كناری را اندازه زدید و در حد سه یا چهار سانت كم آوردید (در بالا توضیح داده شده ) نگران نشوید چرا كه شما می توانید با خرید یك بوگیر دو خم ( مقداری كج است ) تا چند سانت توالت فرنگی خود را به جهت های مختلف جا به جا كنید تا در محل خود قرار بگیرد ( در محل جا شود ).

حتما مطالعه کنید
روش های حرفه ای خارج کردن وسایل قیمتی از درون چاه فاضلاب

پس از نصب بو گیر، توالت فرنگی را روی آن قرار می دهید به طوری كه خروجی آن دقیقا داخل بو گیر قرار بگیرد به این ترتیب واشر بوگیر به بدنه توالت فرنگی می چسبد و مانع خروج بو می شود.بو گیر باید تقریبا 2 سانت از زمین بالاتر قرار بگیرد. بعد از آن توالت فرنگی را باید تراز كنید .

نصب شیر آلات توالت فرنگی

روی دیوار حمام یا توالت درست در پشت توالت فرنگی باید یك لوله آب باشد .آنرا توسط شلنگ رابط به پر كن توالت فرنگی وصل می كنیم پس از پر شدن مخزن شاخص داخل آن را تنظیم می كنیم تا آب بیش از اندازه پر نشود. در سمت راست یا چپ نیز شیر سرد و گرم باید باشد  و شیر آفتابه را به آن وصل می كنیم.

نكته آخر

پس از  انجام این كارها  مجددا توالت فرنگی را تراز كرده و پایین آن را كه روی زمین قرار گرفته ، با چسب آكواریوم آنتی باكتریال كاملا آب بندی می كنیم .

شرکت لوله بازکنی استاد کار کرج آماده همکاری با ارگانها و ادارات دولتی ، مدارس ، فروشگاهها ، منازل مسکونی و … در کرج برای انجام خدمات لوله بازکنی در تمام مناطق کرج به صورت شبانه روزی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button