مقالات مفید تاسیساتی و فنی استاد کار کرج

5 روش ساده و راحت باز کردن گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی

باز کردن گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی

برای رهایی از مشکل گرفتگی توالت، روش‌های زیادی وجود دارد این روش‌ها روش‌های ساده‌ای هستند و ممکن است شما را از نیاز به یک تکنسین لوله بازکنی بی نیاز کنند.

گاهی اوقات ممکن است خودتان دست به کار شوید از روشهای معمول خانگی برای رفع گرفتگی توالت استفاده کنید. بیشتر گرفتگی ها را می توان با یک محلول خانگی ساخته شده از آب داغ، جوش شیرین و سرکه برطرف کرد. برای گرفتگی های بزرگتر، سعی کنید گرفتگی توالت را با استفاده از یکی از این روشها باز کنید.

روش اول: استفاده از تلمبه دستی برای رفع گرفتگی توالت

ابتدا فن تهویه را روشن کنید یا پنجره را باز کنید تا بوهای ناخوشایند از بین برود، دستکش پلاستیکی بپوشید و یک دست لباس مخصوص کار کهنه که بعد از پایان کار آن را دور بیاندازید.

اگر علت انسداد را می بینید از دست خود برای رسیدن به آن استفاده کنید و در صورت امکان آن را از توالت بیرون بیاورید، اگر نمی توانید با دست آن را بردارید اما مطمئن هستید که شی باعث گرفتگی توالت شده است ، به مرحله بعد بروید.

حتما مطالعه کنید
فنر سه نظام لوله بازکنی

استفاده از یک تلمبه پلاستیکی بزرگ،چه از نوع توپی شکل، چه از نوع با لبه لاستیکی تاشو. در این روش سر گرد پلاستیکی تلمبه را روی دهانه سنگ توالت گذاشته و با فشار دادن دسته تلمبه به صورت بالا و پایین باعث باز شدن گرفتگی توالت میشود.این کار را باید 15 تا 20 دفعه تکرار کنید.تا به نتیجه مطلوب برسید.

 

استفاده از تلمبه

روش دوم: استفاده از جاروبرقی برای رفع گرفتگی توالت

روش دوم باز کردن گرفتگی توالت استفاده از جاروبرقی البته از نوع مرطوب / خشک باشد تا در حین کار جارو برقی آسیب نبیند

آب جمع شده در توالت  ایرانی با فرنگی را با استفاده از جارو برقی مکش کنید و خالی کنید ، توالت باید عاری از آب و هرگونه کثیفی باشد.

انتهای شیلنگ جاروبرقی را داخل  لوله فاضلاب قرار دهید، آن را کمی به داخل کاسه توالت فشار دهید و یک حوله قدیمی را دور شیلنگ داخل توالت بپیچید.از یک دست برای فشار دادن حوله و با دست دیگر برای نگه داشتن شیلنگ جاروبرقی استفاده کنید، جاروبرقی را روشن کنید و منتظر بمانید تا جاروبرقی بتواند شی را که باعث گرفتگی توالت شده است را با حالت مکش خارج کند.

رفع گرفتگی توالت فرنگی

روش سوم: استفاده از مواد طبیعی خانگی

جوش شیرین توانایی موثری در حذف چربی های سرسخت دارد نیم گالن آب را تا حدود 90 درجه سانتیگراد گرم کنید. نباید به جوش آید زیرا آب بسیار داغ می تواند باعث ترک در چینی توالت فرنگی یا توالت ایرانی شود.

یک فنجان جوش شیرین و ۲ فنجان سرکه را در توالت بریزید، واکنش جوش شیرین با سرکه به حل شدن انسدادها کمک می کند.آب گرم را به یکباره و سریع داخل توالت بریزید . اگر این روش کار ساز نبود باشد از روشهای دیگر استفاده کنید.

حتما مطالعه کنید
بوی بد فاضلاب ساختمانی

روش چهارم : استفاده از محلول های شیمیایی

در این روش ابتدا یک محلول لوله بازکنی را از فروشگاههای مربوطه خریداری کنید و طبق دستور العمل روی محلول عمل کنید اگر با محلول لوله بازکنی هم گرفتگی توالت برطرف نشد .ناامید نشوید و  از روش بعدی استفاده کنید.

روش پنجم : استفاده از فنر برقی

در این روش ابتدا باید یک فنر دستی با طول مناسب تهیه کنید پیشنهاد می کنم حتما یک فنر دستی خریداری کنید تا هر وقت این مشکل پیش آمد از آن استفاده کنید. ابتدا سر فنر را داخل لوله فاضلاب توالت کنید و تا جایی که به مانع برخورد کنید در این مرحله یا نیروی دست شروع به حرکت دادن دسته فنر کنید و فنر با حرکت دورانی باعث جدا کردن و تیکه تیکه کردن رسوبات و گرفتگی لوله فاضلاب توالت شده و با بیرون آوردن فنر رسوباتی که به دور فنر پیچیده شده است هم خارج میشود و گرفتگی از بین میرود.

استفاده از فنر

اگر با محلول لوله بازکنی هم گرفتگی توالت برطرف نشد دیگر باید از شرکتهای لوله بازکنی کمک بگیرید تا هر چه زودتر این مشکل برطرف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button