مقالات مفید تاسیساتی و فنی استاد کار کرج

باز کردن لوله فاضلاب با اسید

باز کردن لوله فاضلاب با اسید

گرفتن لوله‌های فاضلاب و باز کردن لوله فاضلاب با اسید یکی از متداول‌ترین مشکلات رایج در حیطه‌ی ساختمان و تاسیسات فنی می‌باشد که خیلی از مردم با آن درگیر هستند. هنگامی که لوله فاضلاب دچار گرفتگی شود دیگر به هیچ عنوان نمی‌توان آن را مورد استفاده قرار داد و به کلی از کار خواهد افتاد.

اگر گرفتگی در سینک ظرفشویی یا توالت اتفاق بیفتد که دیگر باید ساختمان را تعطیل نمود. زیرا دیگر عملاً امکان زندگی کردن در ساختمان وجود ندارد. راه‌های گوناگونی جهت برطرف کردن گرفتگی لوله های فاضلاب وجود داشته که باز کردن لوله فاضلاب با اسید یکی از آن‌ها می‌باشد.

اسید لوله بازکن یکی از شیوه‌های لوله بازکنی بوده که در عین کاربرد بالا و قدرت برطرف کردن گرفتگی، می‌تواند برای اشخاص خطرناک باشد.

باز کردن لوله فاضلاب با اسید

همانطور که ذکر شد گرفتگی لوله‌های فاضلاب یکی از اساسی‌ترین مشکلات موجود در ساختمان‌ها بوده که مردم برای حل این مشکل راحت‌ترین روش را انتخاب خواهند کرد. به نظر بعضی به کار بردن اسید لوله بازکن ساده‌ترین شیوه برای رفع گرفتگی لوله‌های فاضلاب می‌باشد در حالی که راه‌های مناسب و ساده‌تری هم وجود خواهد داشت. به هر حال یکی از پراستفاده‌ترین لوله بازکن‌ها باز کردن لوله فاضلاب با اسید بوده که در خیلی از منازل یافت می‌شود. با ریختن میزانی از این اسید می‌توان گرفتگی بعضی از لوله‌ها را باز نمود.

نحوه‌ی باز کردن لوله فاضلاب با اسید

جهت باز کردن لوله فاضلاب با اسید آسان اما خیلی حساس بوده و در حین به کار بردن از این اسیدهای لوله بازکنی باید خیلی مراقب بود.

حتما مطالعه کنید
روش های خلاص شدن از شر سوسک های حمام و آشپزخانه

اسید یکی از شیوه‌هایی بوده که برای باز کردن لوله‌های فاضلاب مسدود شده کارایی داشته ، برای مثال اسید را برای باز نمودن لوله‌های گرفته‌ی فاضلاب یا لوله‌های حمام، برطرف کردن گرفتگی دستشویی فرنگی، توالت و یا برطرف کردن گرفتگی سینک ظرفشویی به کار می‌برند.

باز کردن لوله فاضلاب با اسید انواع گوناگونی داشته که می‌توان از یک منبع مطمئن اسید لوله بازکنی ایمن و بدون ضرر خریداری نمود و برای باز نمودن گرفتگی لوله‌‌ی خانه آن را مورد استفاده قرار دهید. اغلب اسید لوله بازکن بدون ایجاد حرارت بوده و موجب از بین بردن بوی بد فاضلاب و به علاوه از بین بردن تخم حشرات موذی خواهد شد.

از نقاط قوت مهم باز کردن لوله فاضلاب با اسید می‌توان به از میان بردن لجن و یا حتی رسوب‌های لوله‌های فاضلاب اشاره کرد. اسید لوله بازکن یا محلول لوله بازکن ماده‌ای اسیدی و شیمیایی بوده که با ریختن آن در لوله‌های فاضلاب انسداد لوله برطرف شده و مسیر فاضلاب باز خواهد شد. این ماده در نوع‌های مختلف مایع و جامد وجود داشته که تماس آن با لوله‌ی فاضلاب و گرفتگی‌های داخل آن موجب شده گرفتگی به سرعت رفع شود.

به دلیل کارایی آسان و سریع این محلول‌ها و فروش آن در فروشگاه‌ها بیشتر مردم برای رفع مشکلات گرفتگی لوله در منزل خود یکی از این محلول‌ها را خواهند داشت.

جهت باز کردن لوله فاضلاب با اسید باید محلول یا پودر را در درون لوله فاضلاب خالی نمود. اگر مسدود شدن در سینک ظرفشویی باشد و یا این که گرفتگی فاضلاب حمام مشکل شما بوده می‌توانید اسید لوله بازکنی را برای حل مشکل مورد استفاده قرار دهید. به این شکل که مقدار معینی از محلول را در درون کفشور حمام یا فاضلاب سینک خالی نموده و دقایقی منتظر مانده تا اسید اثر خود را بگذارد. بعد از آن با یک تلمبه لوله بازکن سعی نمایید تا گرفتگی را برطرف کنید. دقت داشته باشید که ریختن محلول در لوله موجب خواهد شد گرفتگی‌ها از بین رفته و با یک فشار تلمبه به آسانی لوله باز خواهد شد.

حتما مطالعه کنید
5 روش طلایی برای نظافت سینك آشپزخانه 

نحوه‌ی باز کردن لوله فاضلاب با اسید

اسید لوله بازکن چگونه گرفتگی لوله را برطرف می‌کند

همانطور که از نام اسید لوله بازکن مشخص بوده یک اسید می‌باشد که ویژگی شیمیایی و خورندگی دارد. ریختن این ماده در درون لوله فاضلاب موجب خواهد شد گرفتگی درون آن رفع شود. ولی نکته این بوده که اسید در کنار باز نمودن لوله فاضلاب خود لوله را هم از بین خواهد برد. به این معنا که هم لوله صدمه خواهد دید و هم گرفتگی‌ها که صدمه دیدن گرفتگی‌ها موجب باز شدن لوله می‌شود. اما آسیب وارد شده به لوله‌ها به قدری نبوده که آن‌ها را از بین ببرد.

استفاده دائم از این محلول‌های اسیدی ویژه‌ی لوله بازکنی قادر است در لوله نفوذ کرده و آن را سوراخ کند. به علاوه این محلول‌ها به دلیل داشتن ویژگی شیمیایی و اسیدی برای سلامتی انسان هم زیان‌آور هستند. بوییدن آن‌ها و یا تماس اسید لوله بازکن با پوست می‌تواند مشکل‌هایی را برای سلامت انسان ایجاد کند. بنابراین در این مورد هم باید دقت کافی نمود.

حین به کار بردن از محلول‌های لوله بازکنی نکته‌های ایمنی و فنی را رعایت نمایید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید . به علاوه در صورتی که مشکلی در لوله بازکنی شما با اسید لوله بازکن به وجود آمد و قادر نبودید آن را برطرف کنید حتما با متخصصین در این زمینه تماس بگیرید.

کارایی‌هایی اسید لوله بازکن

اسید لوله بازکن را به غیر از کارایی متداول آن که رفع گرفتگی لوله است در موردهایی از جمله پیشگیری از پخش شدن بوی نامطبوع فاضلاب ، برطرف شدن بوی بد حمام یا سرویس دستشویی فرنگی و غیره می‌توان به کار برد که در این موارد هم می‌توانید اسید لوله بازکن را مورد استفاده قرار دهید. توجه داشته باشید راهنمایی استفاده از اسید لوله بازکن در این موارد هم به همین شکلی که در بالا بیان شد است. اگر در هر منطقه از کشور زندگی می‌کنید می‌توانید برای پیدا کردن شخص ماهر در حیطه‌ی لوله بازکنی با پرس وجو ، تحقیق و جست وجو در سایت‌های اینترنتی می‌توانید بهترین لوله بازکنی را پیدا کنید .

حتما مطالعه کنید
بوی بد دستشویی در هنگام زمستان و بارندگی

نکته‌های مهم در حین استفاده از اسید لوله بازکن

باز کردن لوله فاضلاب با اسید بسیار خطرناک بوده و حتما باید دور از دسترس کودکان نگهداری شود. در حین باز کردن لوله فاضلاب با اسید حتماً دستکش را مورد استفاده قرار دهید و پنجره‌ها را باز نگه دارید. اگر محلول اسیدی با پوست یا چشم شما برخورد کرد حتما آن را با آب زیاد شستشو داده و در صورت احتیاج به پزشک مراجعه نمایید. اسید لوله بازکن را به هیچ وجه با مواد سفید کننده ترکیب نکنید.

نکته‌های مهم در حین استفاده از اسید لوله بازکن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button